Jaką rolę odgrywają opakowania? Barwa, jakość, atrakcyjność


Kwiecień 20, 2022

Gorącym tematem stały się w ostatnich czasach opakowania, szczególnie opakowania na kosmetyki. O ich wpływie na atrakcyjność produktu można mówić wiele – nie można jednak podważyć, że design ma znaczenie. Kwestia jest jednak bardziej złożona, aniżeli mogłoby na to wskazywać postrzeganie jej wyłącznie przez pryzmat marketingu. Jaką rolę odgrywają opakowania?

Atrakcyjność produktu, czyli o estetycznych opakowaniach

Na pewno warto zaznaczyć, że obecnie dostępne są barwniki doskonałej jakości. W naszej firmie produkujemy opakowania, które nawet przy długim użytkowaniu nie zmieniają koloru – co ma szczególne znacznie przy produktach wielokrotnego użytku (te z kolei są coraz popularniejsze w branży kosmetycznej: wymienne wkłady, części etc.). To ważne, ponieważ estetyczne opakowanie to podstawa autoreklamy, a trwałe barwy są konieczne dla spełnienia wizualnych oczekiwań klienta.

Dodajmy, że w związku z tym opakowania na kosmetyki muszą spełniać oczekiwania szczególne – przeznaczone są bowiem na produkty kierowanie głównie (choć nie tylko!) do kobiet. One zaś stanowią szczególną kategorię klienta; statystycznie bardziej wyczulone na estetykę chętniej wybierają produkty w zgrabnych kształtach, ładnych kolorach. Nie tylko sama jakość koloru i nadruku musi być wysoko – chodzi także o wybieranie kolorów popularnych w danym sezonie i korespondujących z ideą produktu. Jednak czy chodzi tylko o wygląd?

Klient świadomy i wymagający. Komfort korzystania z produktu

Estetyka to tylko jedna z istotnych kwestii. Ze względu na to, że w niemal każdej dziedzinie ilość dostępnych na rynku produktów jest przytłaczająca, klienci podczas podejmowania decyzji zwracają uwagę także na inne parametry. Opakowanie musi być praktyczne – funkcjonalne, czyli sprawnie działać (np. otwierać się i zamykać), a także być trwałe.

Dodatkowo obecnie zwraca się uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska. To wszystko – estetyka, funkcjonalność, ekologia – powoduje, że obok produktu, same opakowania odgrywają poważną rolę w procesie decyzyjnym klienta.