Jak dopasować nadruk do pudełka?


Wrzesień 30, 2022

Pudełko służy do pakowania produktu, przeznaczonego do sprzedaży. Pełni funkcję ochronną, bo zabezpiecza zawartość przed uszkodzeniem, ale też zachęca do zakupu towaru. Opakowanie wykonywane jest nie tylko z tektury, ale również z tworzywa sztucznego i szkła. Na każdym musi być umieszczony nadruk i informacją o producencie i towarze.

Jaką rolę odgrywa pudełko w produkcie kosmetycznym?

Produkt kosmetyczny i drogeryjny wymaga odpowiedniego pudełka szklanego lub plastikowego. To opakowanie często decyduje o zakupie kosmetyku. Musi się estetycznie prezentować, żeby klient był nim zainteresowany. Zawartość powinna być odpowiednio zabezpieczona, by nikt nie był w stanie naruszyć produktu. Flakoniki, szklane słoiczki na błyszczyk i buteleczki mają różny kształt, ale zawsze muszą być wygodne w użytkowaniu, by zawartość była łatwa do aplikowania. Pudełko jest dobierane stosownie do produktu przez Jantom. Firma zajmuje się produkcją opakowań, dopasowanych do konkretnych potrzeb klientów. Dostarczane wyroby wyróżniają się praktycznością i cieszą oko estetycznym wykonaniem.

Jak należy dopasować nadruk do pudełka?

Pudełko szklane i plastikowe do kosmetyku musi mieć nadruk z informacją o produkcie. Dane są często szczegółowe, bo zawierają: nazwę artykułu, logo, wykaz składników, sposób stosowania, wagę, datę produkcji/ważności, kod kreskowy i adres producenta. Dopasowanie nadruku do opakowania jest ogromnym wyzwaniem dla grafika, bo nie jest łatwo stworzyć etykietę, do pudełka o niewielkich rozmiarach. Przystępuje do tworzenia projektu po otrzymaniu wymiarów danego opakowania. Jego zadaniem jest wzbudzenie emocji u klienta, za pomocą odpowiednich kolorów. Gra barwami jest ważna, aby stworzyć linię kosmetyków, która stanie się hitem.